افزایش تخت‌های اقامتی در قزوین/ نیازمند احداث هتل هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در سالیان گذشته تناسبی بین ظرفیت‌های گردشگری و میزان فضاهای اقامتی در قزوین وجود نداشت اما خوشبختانه در پنج سال اخیر تعداد تخت‌های اقامتی در قزوین ۲ برابر افزایش یافته و هم‌اکنون 2هزار و ۳۵۰ تخت در قزوین آماده خدمت به مسافران است.

افزایش دو برابری ظرفیت تخت‌های اقامتی در قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قزوین گفت: در سالیان گذشته تناسبی بین ظرفیت‌های گردشگری و میزان فضاهای اقامتی در قزوین وجود نداشت اما خوشبختانه در پنج سال اخیر تعداد تخت‌های اقامتی در قزوین ۲ برابر افزایش یافته و هم اکنون 2هزار و ۳۵۰ تخت در قزوین آماده خدمت‌دهی به مسافران هستند. 

وی در گفتگو با ایسنا افزود: این تخت‌ها در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامت‌های بوم‌گردی و خانه‌های سنتی وجود دارد و امیدواریم با موافقت اصولی‌ ظرفیت‌های اقامتی در استان قزوین را افزایش دهیم. 

خزائلی گفت: موافقت اصولی مربوط به کسانی است که شروع به احداث یا تبدیل خانه‌های قدیمی خود به اقامتگاه بوم‌گردی کرده‌اند، ۲۵ موافقت اصولی اقامتگاه بوم‌گردی در قزوین ثبت شده که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ حداقل ۵۰ درصد این فضاها آماده بهره‌برداری شود. 

وی بیان کرد: هم‌اکنون در قزوین ۱۶ هتل، ۱۵ مهمان‌پذیر، ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۸ خانه مسافر، سه خانه تاریخی و ۲ هتل آپارتمان به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند اما با توجه به تعداد گردشگران و موقعیت جغرافیایی قزوین نیاز به هتل‌های بیشتر به ویژه هتل چهار و پنج ستاره داریم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قزوین تصریح کرد: بومگردی‌های استان قزوین بیشتر در منطقه الموت وجود دارد و یک بومگردی نیز در منطقه تاکستان است که تمامی این بومرگردی‌ها نیز آماده خدمت‌دهی به گردشگران هستند. 

خزائلی در پایان گفت:  برای استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا در صورت حوادث غیر مترقبه جهت اسکان مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

انتهای پیام

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان