اشتغال به کار ۴۱۱ معتاد ترک کرده در قزوین طی یک سال گذشته

مدیرکل سازمان بهزیستی استان گفت: سازمان بهزیستی تا یک سال پس از ترک اعتیاد، برای افراد شرایط اسکان و کار را فراهم می‌کند، همچنین از سال گذشته ۴۱۱ معتاد ترک کرده مشغول به کار شدند. اشتغال به کار ۴۱۱ معتاد ترک کرده در قزوین طی یک سال گذشته

اشتغال به کار ۴۱۱ معتاد ترک کرده در قزوین طی یک سال گذشته

به گزارش قزوین‌نیوز، علی دهباشی‌پور، مدیرکل بهزیستی استان قزوین صبح امروز ۳۱ تیر در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده بود اظهار کرد: برای اولین‌بار در تاریخ انقلاب، آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت در کشور و همچنین استان قزوین برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: در استان قزوین بیش‌از ۲۰۰ معلول در این آزمون شرکت کردند و سهم استان برای جذب و به‌کارگیری این افراد ۹۱ نفر بود.

این مسئول درباره میزان سنجش معلولین برای اشتغال و استخدام در شرکت‌ها گفت: میزان سنجش معلولیت افراد و موضوع به‌کارگیری معلولین کاملاً به عهده سازمان بهزیستی بوده و هیچ سازمان و دستگاهی برای سنجش و اعلام نظر برای این موضوع پیش‌بینی‌ نشده است.

وی با اشاره به افزایش واریزی مستمری بگیران در دولت سیزدهم بیان کرد: ماهانه میانگین بین ۲۵ هزار نفر مستمری واریز می‌شود که از آغاز دولت سیزدهم این رقم افزایش چشم‌گیری داشته است.

دهباشی‌پور درباره امداد ماهیانه‌ به خانواده‌های کم بضاعت تصریح کرد: سازمان بهزیستی به خانواده‌های کم‌برخورداری که کودکان نیازمند برخورداری از نیازهای مانند خوراک، پوشاک، و اقلام دیگر را دارند و ماهانه مستمری پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: میانگین سطح دریافتی مستمری‌بگیران بهزیستی سال گذشته در استان ۲۷۰ میلیارد تومن بود که به حساب ۲۶ هزار مددجوی معلول واریز شد.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: با تعاملی که با دادستانی استان داشتیم کلیه کمپ‌ها موظف شدند که در بحث اشتغال از افراد حاضر در کمپ حمایت کنند و در همین راستا سازمان بهزیستی تا یک سال پس از ترک اعتیاد، برای این افراد شرایط اسکان و کار را فراهم می‌کند، همچنین از سال گذشته ۴۱۱ نفر معتاد ترک کرده مشغول به کار شدند.

وی با بیان این‌که آمار کودکان کار شناسایی شده حدود ۱۵۰ کودک است، گفت: برخی از این کودکان ماهانه ۶۰ میلیون درآمد دارند، تا زمانی که مردم به کودکان‌کار کمک می‌کنند نمی‌توانیم این کودکان را جمع کنیم. باید برای این افراد محیط کار امن ایجاد بشود مردم هم اگر قصد کمک به این قشر را دارند می‌توانند در ایجاد اشتغال کمک کنند.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان