به گزارش قزویننیوز، مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین صبح شنبه ششم مرداد در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به ضرورت ایمنسازی بهمنظور کاهش تصادفات؛ اظهار کرد: ایمنسازی جادهها میتواند در بسیاری از موارد از ایجاد تصادف جلوگیری کند، آنطور که آمارها نشان میدهد بیش از ۵۰ درصد تصادفات برون شهری ناشی از خستگی و عدم توجه به جلو است که با ایمنسازی جاده میتوان از بروز برخی از تصادفات جلوگیری کرد.
وی افزود: در حوزه تصادفات درون شهری درحال حاضر بررسیهایی صورت گرفته است و نتایج آن نشان میدهد که عابر و موتورسیکلت بیشترین آمار تصادفات درون شهری را به خود اختصاص دادهاند بنابراین ضروری است اقداماتی در این راستا صورت بگیرد.
رجحانی یادآور شد: با همکاری دفتر فنی استانداری و شهرداری پراکندگی تصادفات باید با دقت بررسی شود تا بدانیم کدام محدوده چه وضعیتی دارد، افزایش ایمنسازی معابر و خیابانها، افزایش روشنایی و معاینهفنی وسایل نقلیه نیز باید بررسی شود، همچنین باید اصول ایمنسازی توسط راهور تعریف و آموزش ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی بهویژه تاکسیها در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه تعداد زیادی موتورسواران سطح شهر پیک موتوری هستند باید شهرداری قزوین با دفاتر خدمات ارائه پیک موتوری یا نرم افزارهای فعال در این حوزه تفاهمنامه منعقد کند تا ساماندهی صورت گیرد؛ با این تفاهمنامه و دسترسی به جی پی اس پیک موتوریها میتوان سرعت موتور و اقدامات خطرساز را تحت کنترل در آورد.
معاون عمرانی استاندار یادآور شد: همانند مصوبه تفاهمنامه تاکسی اینترنتی برای پیکموتوری نیز باید این اقدام صورت گیرد، ارائه خدمات موتوری بر پایه اینترنت نیز باید از طریق تفاهمنامه با شهرداری و پلیسراه صورت بگیرد، بنابراین نیاز است شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات برون شهری قزوین در محور آزادراه آبیک ،قزوین و تاکستان و بهخصوص اولین ورودی مهرگان و زیباشهر رخ میدهد، تصریح کرد: ایمنسازی و طرح اصلاحی این مسیر به صورت جدی باید در دستور کار قرار بگیرد و اجرایی شود، هر دستگاه باید سهم خود را انجام دهد در این میان شهرداری محمدیه نقش کلیدی دارد.
این مسئول در پایان گفت: مصوبات شورای ترافیک معیار عملکرد دستگاهها در تصادفات است، کار جدی استانی در این حوزه اتفاق افتاده است و مصوبات یکسال پشتیبانی مطالعاتی دارد طبق آن در این محور ۶۰درصد تصادفات رخ میدهد و این محل گلوگاه است که باید اصلاح شود.
انتهای پیام/