خسارت ۱۴هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:در سال زراعی جاری ۱۴هزار و 665میلیارد ریال خسارت ناشی از مخاطره خشکسالی به کشاورزی و مراتع و منابع طبیعی این استان وارد شده است.

خسارت ۱۴هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی قزوین

به گزارش قزوین‌‌نیوز، محمدحسین عطایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: از این میزان برآورد خسارت وارده ۱۲هزار و ۳۱۱میلیارد ریال مربوطه به بخش کشاورزی و دو هزار ۳۵۴میلیارد ریال مربوط به بخش مراتع و منابع طبیعی استان قزوین است.

وی در ادامه گفت: پس از برگزاری جلسات فشرده کارشناسی درسازمان جهاد کشاورزی و با در نظر گرفتن اسناد بالادستی همچون الگوی کشت ابلاغی به شهرستان‌ها و سامانه جامع پهنه‌بندی، میزان تولید و خرید گندم و جو حداقل خسارت ناشی از مخاطره خشک‌سالی در این دو بخش برآورد شده است.

عطایی بیان کرد: عمده این خسارات به محصولات زراعی دیم و آبی از قبیل گندم و جو و محصولات عمده باغی استان همچون زیتون و انگور بوده است.

وی اظهار داشت: این برآوردها با تایید در کارگروه استانی به وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی جهت پیگیری تامین اعتبار و کمک به کشاورزان آسیب دیده در جریان است.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان