محرومیت متخلفین قانون اصلاح الگوی کشت از خدمات کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزانی که ازاجرای قانون طرح اصلاح الگوی کشت سرپیچی کنند، باید از دریافت هرگونه خدمات کشاورزی محروم شوند.

محرومیت متخلفین قانون اصلاح الگوی کشت از خدمات کشاورزی

به گزارش قزوین‌نیوز، علی راه‌انجام، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به کلیه مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های استان اعلام کرده که قانون اصلاح الگوی کشت به‌عنوان مهمترین وظیفه وزارت جهاد کشاوزی محسوب می‌شود و همواره اجرای صحیح و رفع کاستی‌های آن، از سوی این وزارت خانه مورد تأکید قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: کلیه کشاورزانی که اراضی خود را اجاره داده و یا خود اقدام به برنامه‌ریزی و کشت سبزی و صیفی برای سال زراعی آینده می‌کنند، باید پیش از هر اقدامی با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی از وضعیت ممنوعیت یا محدودیت‌های کشت مجاز حوزه کاری خود بر اساس شرایط اقلیمی و آب و خاک منطقه اطلاعات لازم را به دست آورند.

راه‌انجام بیان کرد: علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص محدودیت کشت کاهو در برخی از شهرستان‌ها، متأسفانه شاهد افزایش کشت این محصول در استان هستیم، لازم است ضمن شناسایی آن دسته از کشاورزان و معرفی آن‌ها به این معاونت، از ارائه هرگونه خدمات تا اطلاع بعدی به آن‌ها از ابتدای سال زراعی جدید خودداری شود.

وی افزود: با توجه به توافقات به عمل آمده با تعدادی از کاهوکاران مبنی بر کاهش کشت کاهو همزمان با توسعه کشت چغندرقند، در صورت عدم توجه هر یک از افراد به توافق انجام شده، متخلفین باید از دریافت خدماتی مانند صدور گواهی صادرات محروم شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر لزوم اطلاع‌رسانی پیش‌از آغاز سال زراعی جدید به کلیه کشاورزان و تولیدکنندگان درخصوص رعایت الگوی کشت تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان