قزوین جزو اولین‌های تولید شیرخشک در کشور

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: قزوین با داشتن یکی از سه شرکت اصلی تولید شیرخشک در کشور مشکلی از نظر تأمین این ماده خوراکی برای نوازدان ندارد.

قزوین جزو اولین‌های تولید شیرخشک در کشور

به گزارش قزوین‌نیوز، مریم نورخیز محجوب، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین، اظهار کرد: مشکلات تامین مواد اولیه این شرکت معروف خارجی برطرف شده و با تشکیل نشست‌های متعدد و پیگیری استاندار قزوین موضوعات مربوط به گمرک، استاندارد و مسائل ارزی نیز تسهیل شده است.

وی در خصوص مشکلات تامین شیرخشک بیان کرد: تولید شیرخشک به‌دلیل تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده بود و یارانه‌ای بودن شیرخشک‌های داخلی و ارزان‌تر بودن آن نسبت به کشورهای همسایه زمینه قاچاق معکوس آن را فراهم کرده بود‌.

این مسئول با بیان اینکه وزارت بهداشت از همان روزهای نخست که شیرخشک در کشور با مشکلاتی روبرو شد، اطلاع رسانی‌های لازم را به‌عمل آورده است، افزود: زمانی که بحث یارانه شیرخشک از ۴۲ هزار ریال به ۲۸۰ هزار ریال رسید، قیمت تمام شده آن در کارخانه افزایش پیدا کرد، اما قرار شد که این افزایش هزینه بر دوش مردم نباشد و سازمان‌های بیمه‌گر مابه‌التفاوت قیمت آن را تقبل کنند.

وی ادامه داد: برای دریافت شیرخشک یارانه‌ای، خانواده‌ها بایستی اطلاعات دریافت‌کننده شیرخشک را در محدوده سنی صفر تا ۲ سال را در سامانه تی‌تک ثبت کرده تا این ماده خوراکی را با قیمت قبلی دریافت کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه شکایت‌های مردمی در خصوص تهیه شیر خشک کاهش یافته است، تصریح کرد: از اواسط مهرماه سال جاری شیرخشک‌های معمولی تحت عنوان رگولار افزایش یافته و محدودیتی در تحویل آن وجود ندارد، برای هر طفل شیرخوار نیز ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه‌ای در ماه لحاظ شده و تنها زمانی که خانواده بخواهد بیشتر از این مقدار را تهیه کند، باید قیمت تمام شده آن را بپردازد.

نورخیز محجوب در پاسخ به این سوال که چرا برخی از شیرخشک‌ها در داروخانه یافت نمی‌شود، گفت: شیرخشک‌های «ریسورس جونیور» و «آپتاکید» رژیمی هستند و برای کودکانی که دارای متابولیسم خاصی باشند مصرف می‌شود، این شیر خشک‌ها حتما باید نسخه پزشک داشته باشند، خانواده‌ها می‌توانند در صورت نیاز به این شیرخشک‌ها با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و از موجودی داروخانه‌های توزیع کننده آن مطلع شوند.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان