سال ۱۴۰۲ صورت گرفت؛

وصول ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد مالیات بر ارزش افزوده در قزوین

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده مالیات در استان قزوین وصول و بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر توزیع شده است.

وصول ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد مالیات بر ارزش افزوده در قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، سیدمحمود موسوی، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، در نشست خبری که بیستم تیر در سالن جلسات امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امسال به دلیل حادثه ناگواری که برای شهدای خدمت پیش آمد سازمان امور مالیاتی کشور با استفاده از مجوزهای قانونی مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی برای برخی از مؤدیان تمدید کرد.

این مسئول در ادامه گفت: تاریخ انقضای مهلت تنظیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل از ۳۱ خرداد به ۱۵ مرداد شد موکول و مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده فصل اول از ۳۱ تیر به ۳۱ مرداد تغییر یافت. اظهارنامه اشخاص حقوقی و مستغلات تغییری نداشته و مهلت تسلیم آن تا ۳۱ تیرماه است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد از اظهارنامه‌هایی که به این سازمان تسلیم شده را پذیرفته‌ایم و فقط اظهارنامه هشت درصد از مؤدیان را حسابرسی کرده‌ایم، امروز جایگاه ما مانند کشورهای توسعه یافته است چراکه زیر ۱۰ درصد اظهارنامه‌های تسلیمی را حسابرسی می‌کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: ۶۰ هزار مؤدی از سال ۹۰ به بعد به واسطه قانون ساماندهی مؤدیان و ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان شناسایی شده‌اند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۵۵ هزار و ۱۴۹ مؤدی به سازمان مالیات، فرم تبصره دادند که این رقم حدود ۵۰ درصد از مؤدیان ما هستند، از این تعداد، مالیات ۲۷ هزار و ۲۶۹ مؤدی یعنی تقریباً نیمی از آن‌ها صفر شده است.

موسوی با اشاره به اینکه استان قزوین بعد از استان تهران دومین استان موفق در پیاده‌سازی سامانه‌ مؤدیان مالیاتی است، گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده مالیات در استان قزوین وصول و بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر توزیع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر جمعیت استان قزوین را یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم در واقع به ازای هر شهروند در استان قزوین از سوی سازمان امور مالیاتی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، علوم پزشکی و ورزش‌های همگانی پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: سال گذشته بیش از ۳۴ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال عوارض پرداختی موضوع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌های استان واریز شد که رشد ۶۶ درصدی داشته است.

وی درباره استعلام مالیات از فعالین مجازی تصریح کرد: فعالین فضای مجازی شامل دو دسته هستند یک دسته، نماد الکترونیک گرفته و در سازمان پرونده دارند؛ این گروه براساس خدماتی که انجام می‌دهند مشمول مالیات می‌شوند.

موسوی ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که نماد الکترونیک ندارند و به همین خاطر پرونده‌ای در سازمان مالیات ندارند، این دسته از طریق تراکنش بانکی و درگاه‌هایی که در مجازی معرفی می‌کنند اطلاعات حسابشان را دریافت می‌کنیم و به این‌صورت شامل مالیات می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: مالیات معوق این سازمان در استان قزوین بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان است که مربوط به شرکت‌های ورشکسته و کارت‌های بازرگانی صوری است و پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال این میزان به زیر ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان