تلاش برای تسریع در توسعه گردشگری الموت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: منطقه الموت دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در زمینه گردشگری است که سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند روند توسعه و اشتغال‌زایی منطقه را تسریع کند.

تلاش برای تسریع در توسعه گردشگری الموت

به گزارش قزوین‌نیوز، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین، در جلسه بررسی وضعیت منابع آبی منطقه الموت اظهار کرد: ساماندهی و لایروبی رودخانه الموت رود به طول تقریبی ۳۲ کیلومتر با هدف جلوگیری از سیلاب و آزادسازی بستر و حریم رودخانه در دستور این شرکت قرار دارد.

وی با بیان این‌که عملیات نقشه برداری رودخانه الموت رود پایان یافته و مطالعات ساماندهی و لایروبی آن در دست انجام است، افزود: همچنین اولویت اجرا در ساماندهی با توجه به میزان اعتبارات تخصیص یافته برای این طرح، مناطق پرخطر با ریسک بالا است.

ستوده گفت: منطقه الموت دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در زمینه گردشگری است که سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند روند توسعه و اشتغال‌زایی منطقه را تسریع کند لذا رویکرد ما نیز در ارائه طرح ساماندهی رودخانه الموت رود، حفظ منظر شهری و زیست بوم منطقه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به این‌که برای حل مشکلات همواره نیازمند گفتمان مشترک هستیم، بیان کرد: استفاده از نقطه نظرات نخبگان و متخصصین منطقه الموت به‌دلیل اشراف آن‌ها به منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند کمک شایانی را به ما در جهت ارائه طرح‌هایی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه نماید.

ستوده در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به آب انتقالی از سد طالقان جهت مصارف کشاورزی استان اظهار کرد: خوشبختانه پس از رایزنی و پیگیری‌های شبانه روزی، در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی، شرکت آب منطقه‌ای تهران و قزوین، سازمان جهاد کشاورزی استان و اعضا هیئت مدیره، تشکل آببران برگزارشد، ۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال آبی جاری جهت کشت پاییزه و بهاره از سد طالقان برای کشاورزی استان تخصیص پیدا کرد.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان