چگونه شیرخشک مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

کارشناس اداره فرآورده‌های طبیعی و‌ شیرخشک گفت: والدین گرامی در صورت مشاهده کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها با حوزه شیرخشک در معاونت غذا و دارو به شماره 33663992 تماس گرفته و راهنمایی لازم درخصوص داروخانه عرضه‌کننده فرآورده را دریافت نمایند.

چگونه شیرخشک مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

عبادی، کارشناس اداره فرآورده‌های طبیعی و‌شیرخشک، در گفتگو با قزوین‌نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر سه نوع شیرخشک در استان توزیع می‌شود که شامل شیرخشک‌های رگولار یا معمولی، شیرخشک‌های کوپنی و شیرخشک‌های رژیمی است. باتوجه به تنوعی که با وجود چهار تولیدکننده و برندهای مختلف مربوط به آنها ایجاد شده است، امروز در کل کشور و از جمله استان قزوین وضعیت مطلوبی درمورد شیرخشک‌های رگولار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی وقفه‌هایی در فرآیند تولید یا توزیع هریک از برندها ایجاد و با کمبود مقطعی در سطح داروخانه مواجه می‌شویم، گفت: والدین می‌توانند در صورت نبود شیرخشک با برند مورد نظر در داروخانه‌ها با خریداری برندهای معتبر دیگر، نیاز روزانه کودک خود را تأمین نمایند و بایستی به این نکته توجه داشت که شیرخشک‌های رگولار تفاوت قابل توجهی با یکدیگر نداشته و به سادگی می‌توانند به صورت جایگزین مورد مصرف قرار گیرند.

این کارشناس گفت: درمورد شیرخشک‌های کوپنی درحال حاضر تدابیری از سوی سازمان غذا و دارو ابلاغ شده که به موجب آن شرکت‌های پخش مربوطه موظفند علاوه‌بر توزیع مقدار سهمیه شیرخشک یارانه‌ای، مقداری برابر با مصرف سه ماه هر استان را نیز در محل شرکت ذخیره کنند که با اتخاذ این تدابیر چندین ماه است که میزان موجودی استان به میزان قابل توجهی بیشتر از مقدار مورد مصرف بوده است.

وی درباره شیرخشک‌های رژیمی گفت: شیرخشک‌های رژیمی به‌دلیل این‌که بخش اعظم آن‌ها به کشور وارد می‌شوند و مصرف‌کننده خاص و محدودی نسبت به شیرخشک‌های رگولار دارند، از شرایط متفاوتی در توزیع نیز برخوردارند. افزایش نظارت بر فرآیند واردات، ترخیص و توزیع این فرآورده‌ها و اهتمام شرکت‌های واردکننده برای پیشگیری از کمبود، سبب شده درحال حاضر کمبود اساسی درمورد هیچ یک از برندهای شیرخشک رژیمی نداشته باشیم و بررسی موجودی شیرخشک در داروخانه‌های منتخب نیز می‌تواند گواه این مطلب باشد.

عبادی در ادامه بیان کرد: باتوجه به ماهیت ورود محدود و محموله‌های این فرآورده‌ها در مقاطعی از سال ممکن است کمبودهای یک تا دوهفته‌ای به علت طول کشیدن زمان مربوط به ترخیص، انجام آزمایشات، شناسه‌گذاری، توزیع به شرکت‌های پخش و درنهایت رسیدن فرآورده به داروخانه‌ها را شاهد باشیم. در چنین مواردی تلاش ویژه‌ای توسط همکاران ما در معاونت غذا و دارو برای برای پیدا کردن فرآورده مورد نیاز کودکان از بین داروخانه‌های مختلف استان و رفع نیاز چند روزه آنها تا زمان توزیع مجدد فرآورده صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شهروندان باید درنظر داشته باشند گاهی کمبود ظاهری به‌دلیل فروش زودهنگام فرآورده در یک داروخانه تا فرارسیدن زمان سفارش‌گذاری و خریداری مجدد فرآورده توسط آن داروخانه مشاهده می‌شود ولی ازآنجایی که شیرخشک مورد نظر در شرکت پخش موجود است نگرانی در این خصوص وجود ندارد و والدین گرامی در صورت مشاهده چنین مواردی میتوانند با حوزه شیرخشک در معاونت غذا و دارو به شماره 33663992 تماس گرفته و راهنمایی لازم درخصوص داروخانه عرضه‌کننده فرآورده را دریافت کنند.

کارشناس اداره فرآورده‌های طبیعی و‌ شیرخشک درباره توزیع شیرخشک‌های رگولار در دارخانه‌ها گفت: شیرخشک‌های رگولار در بیشتر داروخانه‌های استان عرضه می‌شوند به جز تعداد محدودی که به‌خواست خود یا به‌دلیل عدم همکاری در ثبت فرآورده امکان عرضه آن را ندارند ولیکن درمورد شیرخشک‌های رژیمی و کوپنی داروخانه‌های منتخب در سطح استان در نظر گرفته شده‌اند که با توجه به فراخوان صورت گرفته فهرست آنها در مرداد ماه سال جاری به‌روزرسانی شده است. شهروندان عزیز می‌توانند برای آگاهی از فهرست به روز شده داروخانه‌های منتخب به سایت معاونت غذا و دارو مراجعه نموده و یا با شماره معرفی شده تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان