مصوبات محيط زيستی كارگروه حفظ حقوق بيت‌المال قزوین

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين گفت: سومين جلسه كارگروه حفظ حقوق بيت‌المال با سه مصوبه محور اساسی محيط زيستی به انجام رسيد.

مصوبات محيط زيستی كارگروه حفظ حقوق بيت‌المال قزوین

به گزارش قزوين‌نیوز، سعيده خضير، مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين حمايت‌هاي جدي دستگاه قضا از حفاظت محيط زيست استان را دلگرم كننده دانست و اظهار کرد: درپي مكاتبات متعدد و پيگيري‌هاي حفاظت محيط زيست استان قزوین در خصوص اجراي قوانين مرتبط با محيط زيست، در راستاي حفاظت از انفال و اموال عمومي و كاهش تخلفات حوزه محيط زيست و چالش‌هاي موجود در پيگيري پرونده‌هاي حقوقي در مراجع قضايي، در جلسه مذكور مصوباتي در سه محور اساسي حوزه محيط زيست به تصويب رسيد.

وي در خصوص محكوميت محيط زيست به پرداخت خسارت حيات‌وحش افزود: طبق قانون محاكم قضايي باید از پذيرش دادخواست خسارت به طرفيت محيط زيست قبل از احراز تخلف سازمان حفاظت محيط زيست در ديوان عدالت اداري خودداري کنند.

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين در ادامه با اشاره به قانون شكار و صيد بیان کرد: در اين جلسه اجراي ماده 30 قانون شكار و صيد از سوي محاكم قضايي و واريز مبالغ جزاي نقدي پرونده‌هاي شكار و صيد به حساب اعلامي محيط زيست به تصويب رسيد.

وی گفت: با عنايت به تبصره ماده 688 قانون مجازات اسلامي، عدم ارجاع پرونده‌هاي زيست محيطي به كارشناسان رسمي دادگستري با هدف كمك به محيط زيست و رفع مشكلات موجود در اين حوزه يكي ديگر از مصوبات اين جلسه بود.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان