کمترین میزان ضایعات خونی در کشور متعلق به استان قزوین است

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه قزوین نیازمند تجهیز به یک دستگاه اتوبوس سیار خون‌گیری است، گفت: کمترین میزان ضایعات خونی در کشور متعلق به استان قزوین است.

کمترین میزان ضایعات خونی در کشور متعلق به استان قزوین است

به گزارش قزوین‌نیوز، دکتر عباس طالبیان مدیرکل انتقال خون استان قزوین در جلسه صحن علنی شورا با بیان اینکه استان در حوزه اهدای خون در رتبه نهم کشوری قرار دارد اظهار کرد: متوسط اهدای خون در استان قزوین ۲۹/۲۳ درصد است، درحالی که این رقم در کشور ۲۵/۶ درصد است، بر این اساس متوسط اهدای خون در استان قزوین حدود ۳ درصد بیشتر از نرخ متوسط کشوری است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه قزوین نیازمند اتوبوس سیار خون‌گیری است، افزود: در استان قزوین ۱۵ بیمارستان دولتی و خصوصی وجود دارد که صد درصد نیاز این مراکز به خون و فرآورده‌های خونی توسط سازمان انتقال خون استان تامین می‌شود.

 

طالبیان گفت: در استان قزوین متوسط اهدای خون بانوان ۷ درصد بوده که ۳ درصد بیشتر از معدل کشوری است؛ کمترین میزان ضایعات خونی در کشور متعلق به استان قزوین است و بیشترین طرح‌های پایلوت حوزه انتقال خون از قزوین آغاز می‌شود.

 

به گفته طالبیان از جمعیت مراجعه‌ کنندگان به مراکز انتقال خون در سال گذشته حدود ۴۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که محصولات پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز ناشی از این میزان خون اهدا شده بین مراکز بیمارستانی استان قزوین توزیع شده است.  

 

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان