«فساد» از موانع اصلی توسعه در استان قزوین است

استاندار قزوین با اشاره به این‌که دو عامل زمین و آب از کانون‌های فسادخیر در استان است، گفت: فساد یکی از موانع اصلی توسعه استان قزوین بوده و در این زمینه لایه‌های متعددی تشکیل شده است.

«فساد» از موانع اصلی توسعه در استان قزوین است

به گزارش قزوین‌نیوز، صبح امروز 7 آبان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین به ریاست محمدمهدی اعلایی و با حضور رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار و تعدادی از مدیران استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در این جلسه گفت: فضای اقتصادی کنونی دولت اینگونه نیست که برای توسعه یک کاری که توجیه اقتصادی ندارد یارانه پرداخت کند؛ امروز زنگ خطر آب به صدا درآمده و استان نسبت به طرح‌هایی که بهره‌وری مناسبی از آب نداشته باشد، اقبالی نشان نخواهد داد.

وی افزود: برای بهره‌وری هرچه بیشتر از منابع آبی باید تمامی مدیران از جمله آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بر موضوع بازار آب تمرکز کنند چراکه تنها راه احیای دشت قزوین راه‌اندازی و اجرای مناسب بازار آب است و عدم استفاده بهینه از آب به طور قطع مخاطراتی را به همراه خواهد داشت. 

استاندار قزوین گفت: بوئین‌زهرا رتبه اول و دوم فرونشست در کشور را به خود اختصاص داده و لازم است برای رفع آن تصمیم‌گیری اتخاذ شود.

این مسئول افزود: فساد یکی از موانع اصلی توسعه در قزوین بوده و دو موضوع آب و زمین به عنوان کانون‌های فسادخیر در این استان شناسایی شده است. 

استاندار قزوین در پایان با اشاره به اینکه رانت‌هایی در موضوعات آبی استان وجود دارد که زمینه فساد را فراهم کرده است، گفت: هر چه در بسترهای فسادخیر تمرکز می‌شود، لایه‌های بیشتری از فساد نمایان خواهد شد.

انتهای پیام 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان