فعالیت ۲۴ مرکز آموزش استثنایی در استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲۴ مرکز استثنایی وجود دارد که هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز استثنایی در این مدارس تحصیل خواهند کرد.

فعالیت ۲۴ مرکز آموزش استثنایی در استان قزوین

به گزارش‌ قزوین‌نیوز، نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین امروز شنبه ۲۴ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: شعار امسال سازمان «برای ایران برای مدرسه» تعیین شده است. سازمان آموزش و پرورش در حال حاضر از ۳ منبع دانشگاه فرهنگیان، ماده ۲۸ و دانشگاه شهید رجایی نیروهای خود رو جذب می‌کند.

وی افزود: هفته گذشته دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع اعلام شده و امروز به همه مناطق ارسال کرده‌ایم، در مقطع ابتدایی ۲ هزار دانش‌آموز اتباع و به طور کلی ۶ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز اتباع در مدارس قزوین تحصیل خواهند کرد.

این مسئول بیان کرد: بنا به دستور مقام مالی نظارت تا جایی که ممکن است تغییرات نباشد، یک کارگروه انتصاب مدیران تشکیل شده که امسال هدف آموزش پرورش بیشتر تثبیت مدیران بوده مگر مدیرانی که بازنشسته شده یا به دلایل دیگر با ما همکاری ندارند.

وی ادامه داد: بدون احتساب مقطع پیش‌دبستانی‌، ۲۴۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان قزوین در هزار و ۶۳۷ مدرسه با حضور ۱۶ هزار معلم تحت آموزش قرار خواهند کرد و هم اکنون در استان قزوین ۲۴ مرکز استثنایی وجود دارد که هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز استثنایی در این مدارس تحصیل خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: اداره کل نوسازی مدارس قزوین در مهرماه سال جاری ۳۱ مدرسه با ۱۳۱ کلاس تحویل آموزش‌وپرورش استان قزوین خواهد داد که اغلب این مدارس در مناطق روستایی قرار دارند؛ همچنین هم اکنون بالغ بر ۴۶ درصد از مدارس استان قزوین نیازمند بهسازی و بازسازی هستند.

سیاهکالی اظهار کرد: در شهرهای زیبا شهر، محمدیه، مهرگان با کمبود مدرسه مواجه هستیم؛ اداره کل نوسازی با استفاده از ظرفیت خیرین و خود سازمان برای احداث و ساخت مدرسه در این مناطق تلاش می‌کند. متولیان استان باید در این حوزه ورود کنند، چون به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید یک مدرسه در منطقه ساخته شود.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان