رئیس اتاق تعاون استان:

هیچ‌یک از تعاونی‌های قزوین مشکل جدی ندارند

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: درحال‌حاضر در استان برای هیچ یک از تعاونی‌ها مشکل جدی وجود ندارد، در سال‌های گذشته بیشترین مشکلات در بخش تعاونی مسکن و نانوایان وجود داشت که رفع شد.

هیچ‌یک از تعاونی‌های قزوین مشکل جدی ندارند

به گزارش قزوین‌نیوز، روح‌الله زارعی، رئیس اتاق تعاون استان قزوین، در نشست خبری روز شنبه ۱۷ شهریور ماه به مناسبت هفته تعاون در اتاق تعاون قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی می‌شود که در آینده بخش تعاون توسعه بیشتری داشته باشد.

وی درباره نقش اتاق تعاون در کشور گفت: هرآنچه اتاق بازرگانی در بخش خصوصی فعالیت دارد و تأثیرگذار است، اتاق تعاون نیز در بخش دولتی همان اثر را دارد و پیشرفت در این راه مستلزم همبستگی و همراهی دستگاه‌ها با اتاق تعاونی است.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: در سطح استان ۹ اتحادیه تعاون فعال داریم در حوزه‌های مسکن، مصرف، حمل و نقل، کشاورزی، اتحادیه مرغداران و اتحادیه دامداران فعالیت می‌کنند که رؤسای این اتحادیه را هیأت رئیسه اتاق تعاون استان قزوین تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: درحال‌حاضر در استان برای هیچ یک از تعاونی‌ها مشکل جدی وجود ندارد، در سال‌های گذشته بیشترین مشکلات در بخش تعاونی مسکن و نانوایان وجود داشت که رفع شد.

این مسئول با بیان این‌که براساس بخشنامه که به تازگی مصوب شده تمامی تعاونی‌های استان جزو اتاق تعاون می‌شوند، گفت: ۳۰۰۰ تعاونی ثبت شده در استان وجود دارد که تعداد ۱۰۰۰ تعاونی در بخش‌های مختلف فعالیت دارند و مابقی به صورت راکد هستند.

وی گفت: در دو سال اخیر تعاونی‌های توسعه روستایی در اکثر نقاط استان به ویژه در منطقه طارم، الموت و آوج را ساماندهی کردیم.

نقش کلیدی تعاون در حوزه مسکن

عین‌الله کشاورز ترک، مدیرکل جدید تعاون و رفاه اجتماعی قزوین نیز در این نشست درباره مسائل مربوط به حوزه مسکن اظهار کرد: تعاون نقش کلیدی را در حوزه مسکن در استان ایفا کرده و یکی از عللی که امروز شاهد عدم رونق مسکن در استان نسبت به میانگین کشوری هستیم عدم توجه به بخش تعاون است.

وی درباره ساخت هتل در قزوین بیان کرد: بیش‌از چندین مجوز برای ساخت هتل صادر شده که بی‌نتیجه بوده است و پیشنهاد ما این است با اختصاص زمین‌هایی برای ساخت هتل آپارتمان اقدام شود.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان